fredag 16 mars 2012

Åter sjukstuga...

Jag hann ivf jobba i 2 veckor innan det åter var dags att vabba...

Just nu är det väldigt många fall av både influensan (som barnen hade sist) och kräksjukan i omlopp...

Då jag själv jobbar på en småbarnsavdelning så har vi haft 3 veckor med mycket sjukt både personal & barn. När det går kräksjuka, så brukar man oftast få den, men peppar peppar inte än!

Så igår så ringde min ena sons förskollärare mitt på dagen och berättade att han hade kräkts!

Väl hemma var han ganska pigg! Vi tvättade kläder och han fick duscha av sig! Sen kom min man, nyduschad, och tog honom i sin famn och blev helt nerkräkt från topp till tå... Och hela vardagsrumsgolvet! :((

Men sen dess, ta i trä, har det inte kräkts nåt mer... Det har varit en orolig natt, då han varit hungrig, men han nöjde sig till slut med lite proviva-dryck..

Nu på förmiddagen har han druckit och tagit några tuggor på en rostad smörgås... Vi hoppas att det inte blir nåt mer, men vi räknar nästan med att vi andra kommer få det också!! Men man vet ju aldrig?!

Kan nästan döpa om bloggen till "den vabbande mamman"! Ja det är så det känns ibland, men vad gör man inte för sina barn!!

I skrivande stund ska jag nu ta en bajsblöja och faktiskt så är den "normal"!

Ha en skön fredag! Kram från sjukstugan, i soffan, framför Barnfilmer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar