söndag 18 maj 2014

Känner mig nöjd med dagens träning!

Jag köpte nya skor i april. Dyrast i affären, nästan. Första tillfället jag sprang med dem upplevde jag att mina fotsulor brann. Har sedan dess försökt springa in dem och knutit om och knutit om skosnörena. Nu får jag krampkänning i fotsulorna och främst på högra foten går krampen upp och sätter sig i vaden. Det är skitjobbigt när man vill hitta flytet i löpningen och så ställer skorna till det... :(

I torsdags sprang jag dryga 10 km, men knöt om skorna 4 ggr tror jag och tack vare min envishet klarade jag distansen. Men det är inte kul! 

Idag provade jag springa en kort runda med gamla skorna. Ville varva ner efter mitt eget påhittade pass, typ Cirkelfys. 
Ingen krampkänning och jag kunde hitta mitt "flow". Blir lite ledsen att jag lagt 1500kr på ett par skor som inte håller måttet! 

Har anmält mig att springa Trosa Stadslopp (8,9 km) den 27/6. Hoppas jag kommit i bättre form till dess och slipper bekymmer med skorna! 

Min stora prins har idag spelat sin första fotbollscup! De vann alla matcher och hade en härlig dag! 
Då passade jag och min lille prins på att ta en cykeltur till Trosa. Där blev det lek, glass och kolla båtar innan vi cykla hemåt! 1,8 mil känns i benen! ;-)

På eftermiddagen gjorde jag en egen bana hemma, typ Cirkelfys, som jag gick lös på i en timme! Körde övningarna i 50 sek och upprepade 3 varv innan jag avslutade med 2,5 km löpning, som jag skrev om ovan. 
Dessa övningar/stationer körde jag:
* Burpees med armhävningar
* rockring
* Bicepsövning, dra mig upp mot trädet med hjälp av rep
* utfallssteg
* springa på studsmatta med höga knän
* ball slam
* situps
* armhävningar
* dips 
* plankan 

Känns skönt i kroppen nu! 
Hoppas ni alla haft en skön helg! 
K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar