lördag 17 maj 2014

Trädgårdsarbete i sommarsol!

Idag har vi haft perfekt väder för att fixa i trädgården! Började med att plantera om och plantera ut mina röda och chokladbruna körsbärstomater. William och jag åkte till Noras Trädgård för att köpa jord, pinnar och så fick vi även med en trälåda hem... ;-)
Vi planterade även om Williams Majs och Lucas Honungsmelon. Vi hittade en plats till Salvian (Mats fick den i födelsedagspresent) och grävde ner den. 
Jordgubbarna fick välbehövligt lite ny jord. Sen gick jag lös på alla dessa #%^*$£<• maskrosor... 3 hinkar fyllde jag, sen gav jag upp för idag..

Så underbart att sommaren är i antågande! Älskar denna årstid! Då trivs jag här; 
Idag har maken startat upp poolen. Inte badvänligt ännu, lite för kallt och dessutom är det chockklorerat, så som sagt inte badvänligt!

Tog även en paus och körde ut några tomatplantor till några kollegor! 
Nu ska jag duscha innan grillen tänds...

Ha en skön helg! 
K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar