lördag 2 augusti 2014

Åter hemma!

Vi hamnade på Mössebergets camping i Falköping (i söndags). Vi hann parkera vagnen och borta i skyn såg vi ovädret med blixtar och dunder närma sig. Det blev några timmar i vagnen med lite Yatzyspel. Sen blev det bad och grillning. På morgonen därefter tog jag en runda i motionsspåret innan frukost. Var ett jobbigt pass med trötta ben och en runda med mycket backar! Men det blev 4km ivf! 👍
Efter frukost åkte vi vidare till Skara! Satte upp förtältet och inväntade min bror och hans familj. Det blev 2 dagar inne på sommarland med väldigt mycket folk, trevligt samkväm och grillning på kvällarna med mycket skratt! Brorsans familj åkte hem på onsdagen, men vi stannade till torsdagen.
Vi hade målet inställt på Motala och Varamon. Det finns två campingar brevid beachen. En som drivs av en fotbollsklubb och man campar brevid fotbollsplan och en som drivs av några lokala missionsförsamlingar. Vi hamnade på det sistnämnda och det var ingen direkt camping, men det var litet och låg nära stranden! Vi hann både med ett besök i Motalas hamn; kollade Slussen på Göta Kanal och barnen lekte i parken, vi åt glass och kollade lite gamla bilar och på eftermiddagen var det strandhäng! Mysigt!
Nu ska vi snart äta en sen middag. Tvätten är hängd och husvagnen städad och jag är trött! 😜❤️