fredag 15 augusti 2014

Tillbaka till vardagen...

I tisdags, tror jag det var, hade jag tänkt skriva ett inlägg med rubriken: välkommen underbara vardag! Idag har jag inte samma inställning...

Första jobbveckan började toppen! Härligt att komma tillbaka till glada barn och kollegor på jobbet! Lucas har börjat fritids, vilket har gått jättebra och William är tillbaka på förskolan vilket han längtat till. Träning både måndag och onsdag som varit svettigt, effektivt, roligt och jobbigt. Var även på en inspirerande nätverksträff i tisdags. 

Men i onsdags efter träningen kände jag mig lite konstig i halsen. Sov jättedåligt natten till torsdag och vaknade med känslan att nu är det halsfluss på gång igen. Jobbade min vanliga tid och hämtade mina gossar vid 3. Då ville jag bara hem och sova. Som tur var kom maken hem, så jag gick och la mig. Tänkte att lite vila skulle göra susen och så kunde jag fixa min halvdag på jobbet imorgon och försöka få en läkartid på da'n...

Jag började frysa och hade ganska snart nästan 40 i temp. Halsen blev värre och efter någon timmes vila, insåg jag att jag kan inte jobba. Jag åt inget på hela kvällen, drack mineralvatten och halvsov. Vaknade flera gånger under natten och frös/svettades. Imorse var sängen sjöblöt! 

Jag fick läkartid på VC och dr konstaterade snabbt att det var halsfluss. Första läkaren som backat tillbaka när hon ska kolla min hals. Jag fick pencillin i 10 dagar, remiss skriven till Öron-Näsa-Hals och 3 recept med naturläkemedel som jag fick hämta ut på Vidarkliniken i Järna. Det var en medecin för det akuta skedet, en halsspray som lindrar och förebygger och ett dospulver som förebygger och hjälper mot mina förstorade tonsiller. Det sistnämnda tyckte hon jag skulle prova som förebyggande då remissen kan dra ut på tiden. Så nu hoppas vi det vänder! 

Ingen bra start på terminen. Dessutom gjorde jag min son besviken. William fyller 4 år på måndag och vi skulle ha kalas med släkten här imorgon, men det insåg jag också igår att det har jag ingen ork med och dessutom smittar jag ju... Han tog det mycket bättre än vad jag trodde, vilket visar på att han blir äldre! ❤️ 

Nu ska jag softa mig frisk hela helgen lång! 

Ta hand om er!
K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar