lördag 30 april 2011

Första delmålet avklarat!!

Jag är så nöjd över mig själv idag!
Den 1 mars började jag min viktresa, dels för att få bort gravidkilona och dels för att få en hälsosam vardag! Nu har två månader gått och jag är nöjd över vad jag åstadkommit!

* Jag tränade afrodance varje lördag (tills det slutade på vårschemat).
* Jag kör spinning varje vecka, 1-3 pass.
* Jag går och tar barnen i vagnen på promenad dagligen.
* Inget godis och snacks.
* Byter ut flera måltider med Nutrilett som en kick-start.
* Äter mycket sallad och frukt.
* Dricker vattten.

Min önskan var att gå ner minst 10 kg innan sommaren.
Men nu redan efter 2 avklarade månader har jag tappat 10,8 kg!!
Ett önsketänkande är att gå ner 10 kg till till min målvikt, men jag tror vi får ta det på längre sikt. Kanske kan jag gå ner 15 kg om det rullar på, men då kanske jag försvinner istället och det vill jag inte.

Ett gammalt norskt ordspråk säger: Mer att ta i, mer att vara glad i!"

Ha en skön Valborg! Idag ska jag fira med grillspett och lite rödvin till!!
Kram

2 kommentarer:

  1. Härligt du har varit så duktig !!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Underbart Pernilla, vad duktig du är!!!
    kramar Ann

    SvaraRadera