onsdag 27 april 2011

Fantastiska första tre år...

Igår för tre år sedan vaknade jag av förvärkar kl 05.30. Det var en lördag och jag minns det som om det vore igår... Under förmiddagen hade jag värk nån gång per timme, så jag oljade in alla våra utemöbler. Fixade sedan lite lunch till min man, som då var min fiancé och sambo. Han bytte till sommardäck på bilarna, så jag satt en stund och tittade på i vårsolen. Någon lunch fick jag inte i mig. Värkarna tilltog och var nu regelbundna, så jag tyckte det var dags att ringa förlossningen... Där uppmanade de mig att ta ett par alvedon, en varm dusch och lägga mig och vila en stund. Ett par timmar senare ville jag inte vara hemma längre utan vi åkte in till BB. Vi kom dit vid halv sex på kvällen och de satte en Ctg-kurva och tyckte vi skulle ut och gå en sväng, så kunde vi passa på att äta middag samtidigt. Det var en jobbig promenad då värkarna tilltog i styrka och jag hann väl gå 5-10 meter innan nästa värk tog vid. Tillbaks på förlossningen igen så ville sjuksystern skicka hem mig med lite piller, men jag ville inte. Jag fick ta ett bad och sen gick allt ganska fort. Det blev skiftbyte och läkaren som tolkat min ctg-kurva ville ha mig kvar, då bebisens hjärtljud gick ner vid varje värk. Sen gick vattnet som var missfärgat av bajs och sen rullades en säng in, dropp blev satt, knästrumpor rullades på och jag rakades på magen. Ner till operation för nu ville inte bebisen vara kvar. Värkarna avtog varandra hela tiden men jag var inte öppen tillräckligt och ingenting tycktes hända så de ville ta det säkra före det osäkra och kl 23.45 förlöstes vår Lucas med akut snitt. Ja, det var för tre år sedan och nu har våran lilla skrutt fyllt 3 år!!! Igår närmare bestämt, men han firades i dagarna tre; söndag, måndag och tisdag!

Här är lite foton från allt kalasande:

Skattjakt efter första födelsedagspaketet!!
Bara följa snöret...

Hmm. Det fortsätter under dörren...

...och ut på altanen...


Titta!! En cykel!!!

Första provturen...

Massor av paket...

Mera paket...

Blåsa ut ljuset på tårtan!!!

Alla favoriter finns med på tårtan!

Lillebror är med och firar!

Barnkalas med maskerad!! 
Först paket...

Mamma Pirat och lillebror...

Mera tårta!

Provar såpbubblemaskinen!

Lillebror vill vara med!

Och nu går det visst undan uppför...


Tack min finaste prins Lucas för fantastiska första tre år! Älskar dig så mycket! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar