söndag 22 maj 2011

En kanonhelg med svägerskorna...

När jag fyllde 35år i höstas så fick jag, av mina svärföräldrar och mina 2 svägerskor med familjer; ett presentkort på Skogshöjd Spa. Tanken var att jag tillsammans med mina svägerskor skulle boka en lördag i vår och unna oss en spa-upplevelse. 

I går var det äntligen dags att åka på Spa! Vi hade bokat ett paket som heter Fånga Dagen! Då fick man spendera dagen på relaxavdelningen med bl.a. bubbelpool och ångbastu, valfri lunch och en behandling. 

Jag blev hämtad kl.10 av min svåger som körde oss till Skogshöjd. Vi började med varsin behandling. Jag hade valt Hot Stone Massage, då jag fick en härlig massage med heta lavastenar. Underbart! Sen åt vi en fräsch och mumsig Ceasarsallad med kyckling. Efter det var det dags för simning och lite bubbel i poolen. Sen avnjöt vi cider och skumpa ute i solen. Vi strosade runt i våra stora badrockar hela dagen i en skön atmosfär. 

Sen fixade vi till oss partybrudar och tog pendeln in till Stockholm, där vi hade bokat bord på Café Milano, vid Kungsträdgården. Där avnjöt vi middag och vin. Mycket gott!

Sen knallade vi lagom glada iväg mot nästa mål; Golden Hits!
Vi fick köa en dryg kvart innan vi gled in i en nästan fullsatt krog. Mycket folk, mycket skratt och mycket sång & musik. Vi hann se lite krogshow innan nattklubben tog vid.

Vi provade både 80-talsdiscot högst upp, Schlagerbaren på mellanvåningen och Nattklubben på bottenvåningen. Vi sjöng, dansade och skålade. Hit vill jag gå fler gånger!

När svärfar hämtade oss vid kl. 02 var det skönt att få av sig partyskorna. En blåsa på varje fot ömmar lite efter kvällen, men det var det värt! Jag var uppe med min familj redan vid kl. 07, har mått prima hela dagen men är nu väldigt trött, så det ska bli himla skönt att krypa ned i min säng! 

Vet inte hur natten kommer bli, Lucas har fått 50-60 vattkoppor (första dagen idag), William är prickig men det är inga koppor än... Men fastän jag inte har sovit mycket denna helg, så har jag fått en rejäl dos med energi av gårdagen! Bara en sådan sak att vara barnfri en dag! Men idag har jag gosat med mina prinsar och tagit igen för gårdagen... =)

Så Tack till min mans familj för denna fina gåva och tack till mina fina svägerskor som var delaktiga i gårdagen!! Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar