måndag 7 juli 2014

Åter i Sverige...

Nu har vi spenderat 4 dagar i Finland! Hos min mormor i Oulainen och hos min moster i Piippola. Min kusins dotter konfirmerades igår, så då blev det kalas med släktträff.. 

Men i lördags när vi kom till min moster, blev barnen överlyckliga. Hon har nästan 40 hästar, så de fick hjälpa till att rykta dem för att sedan...
...åka häst-vagn:
Mycket kul för mina barn och brorsans barn! Igår morse fick de även rida lite...
...innan det var dags för konfirmation i kyrkan. Milla, barnens syssling konfirmerades.
Vi avslutade med en släktbild. Här är mormor med hennes barn, barnbarn och barnbarnsbarn. 
(Katis 2 barn saknas på kortet, de var hemma med sin mormor).
Även Suvis dotter Aino saknas på fotot. (Ville inte vara med just då) Aino är den yngsta i släkten: 
Nu har vi nyligen passerat Piteå på väg neråt mot Dalarna! Barnen längtar till Leksand...

Ha en fin sommardag! 
Solen skiner och det är riktigt varmt idag! Härligt!!
K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar