onsdag 14 februari 2018

Sjuk, som många andra...

Hade inte alls planerat att bli sjuk. Kände mig lite mosig i helgen, så jag ställde in träningen. Kände mig pigg igen på måndagen och for iväg på en heldagsutbildning i Haninge. På vägen hem kom det halsonda tillbaka och jag hade sådan tur att kurskollegan brevid mig på tåget hade halstablett som hon bjöd mig på. Det bara brände i halsen. Jag hade planerat att köra ett tufft Hot Yang-pass på kvällen, men då även instruktören insjuknat och det blev ett annat yogapass, så avbokade jag passet. 

Igår jobbade jag min korta dag, förberedde mig med halstabletter och kurerade mig med honungsvatten. Kände mig piggare igårkväll. Men inte imorse. 

Jag vaknade inatt med en trång hals, försökte dricka och ta en halstablett. Imorse hostade jag massor av slemmigt var (snor?). Jag kollade mig själv i halsen och såg en sträng av var som gick ner i halsen och jag var ordentligt röd. Har inte haft ont i halsen, sedan min halsmandelsoperation (januari 2015). 

Jag åt frukost med barnen, tog en Ipren och halstabletter och gurglade halsen. Jag var i valet och kvalet om jag skulle stanna hemma och kurera mig, men vet att det är många sjuka på jobbet och inga vikarier finns att tillgå. Jag tänkte att jag provar..

Först på dagens schema var utvecklingssamtal med Lucas. Efter det drog jag till jobbet, men kände mig helt kallsvettig och öm i halsen. Mina kollegor tyckte jag skulle åka hem och vila upp mig. Vi hade färre barn idag och de påtalade att man ska inte ha dåligt samvete för att man är sjuk.. 

Jag åkte hem och la mig i soffan. Sov i 4 timmar. Känner mig helt off. Ont i kroppen, huvudet och halsen och energin är som bortblåst... Nu måste jag friskna till innan semestern!! Mådde ju så bra i kropp och själ förra veckan, varför skulle dessa elaka bakterier hoppa på mig? 



Nu blir det varmt te med honungsvatten. 

Önskar er alla en fin Alla ❤️ Dag! Hoppas ni får vara friska! Ta hand om dig och dina hjärtan! ❤️



K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar