torsdag 8 februari 2018

Lurad av ljuset..

I tisdagskväll var jag iväg på föreläsning i Stockholm. Där och då fick jag huvudvärk. Hade med mig tablett, så den släppte ganska fort. Vaknade upp i onsdags med blixtar och dunder innanför tinningarna. Jag tog 3 Naproxen direkt, då det kändes som spänningshuvudvärk som steg från skulderblad/axlar. 

Idag hade jag stela axlar och började dagen med en tablett. Kändes ändå lite bättre. Jag hade även bokat mig på ett pass Medecinsk Yoga ikväll. 

Jag hämtade mina grabbar på fritids på eftermiddagen och tyckte vi hade gott om tid när vi kom hem. Läste läxor med William och lagade mat. Fixade en god sallad och när maken kom hem, dukade vi fram för att äta. Då tittar jag på klockan på ugnen och ser 17:05. Oh My god! Yogan börjar 17:30 i Trosa! Ni som känner mig vet att jag alltid kommer i tid, oftast 1/2 timme innan. Nu var jag inte änns ombytt! 
Så jag lämnade salladen oäten på bordet, bytte om illa kvickt och åkte iväg. Hade 7 min tillgodo när jag kom fram, men för mig känns det som jag är ”sen”... 🤪

Jag tror ärligt att det var ljuset ute som lurade mig. ☀️ Det är ljust längre på dagarna nu än vad vi är vana vid. 

Vanligtvis är det Kundalini-yoga på torsdagar, men Susanne, instruktören, är i Indien i 6 veckor, så idag var det Medi-Yoga. Jag har fått förklarat att det är liknande kundalini men lugnare. Det var ett helt ok pass. Det som var uppskattat var att fokus låg mycket på att mjuka upp axlar, skulderblad, nacke, höfter. Så faktiskt känns huvudet inte alls just nu och jag hoppas att det så förblir! Känner mig dock stel i höger del av rumpa och baklår. Ska försöka stretcha lite extra! 🧘🏼‍♀️

Imorgon är det åter fredag och dags för ny avstämning... Nu lite återhämtning i tv-soffan. 🛋

Ha en fin kväll! 🕯
K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar