söndag 25 februari 2018

Borta bra, men hemma bäst

Skönt att vara hemma efter en skön vecka i Åre.
Mycket har varit bra; god mat och dryck, härliga snöfyllda backar, mysigt samkväm med släkt och vänner. Allt har inte varit på topp hela tiden.

Jag hade lite problem med halsen och hosta (var ju sjuk innan vi åkte), så jag åkte på halvfart, ⛷ vilket passade perfekt för William. Han orkar inte alltid vara i backen från öppning till stängning som storebrorsan, så då fick han lite egentid med mig. ❤️

Sista dagen förlorade jag både körkort och betalkort. William blev jätteledsen å mina vägnar och jag var så arg och besviken på mig själv. Förmodligen hade jag tappat dem när han och jag var på väg hem från affären i snöfall och blåst. Jag gick samma väg för att leta rätt på dem, men det hade snöat för mycket. Jag fick ringa och spärra och göra polisanmälan. 
Idag i bilen hem så tog jag upp min lilla portmonnä och vad låg i den om inte mina kort. Ja, nu slipper jag iaf att fixa nytt körkort, men betalkortet får jag snällt vänta på ett nytt. Skönt ändå att de kom fram, så de inte hamnar i fel händer... 🤯

Svärmor åkte på magsjuka sista dagen, så det slutade tyvärr inte på topp. Det är ju oftast någon av oss som blir sjuka när vi åker iväg på sportlovet. 🤢😷
Vi får hoppas vi slipper den avskyvärda smittan! 🤞🏼

Trots allt, så har veckan i huvudsak varit bra och kantad av mycket härlig familjetid. 

Så tack till alla för en härlig samvaro i Åre! ❤️⛷



Nu laddar jag inför en ny jobbvecka! ❤️
Ta hand om er därute! 💫🍀
K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar