onsdag 9 april 2014

Veckan kunde börjat bättre...

Vaknade i måndags och hade lite ont i ryggen, på vänstra sidan, som förrut. Åkte till jobbet och för varje timma tilltog värken. Provade både Ipren & Naproxen, men smärtan vägrade ge sig. Det var en kamp att stiga i och ur bilen, men riktigt skönt med stolsvärmen. 

Efter jobbet körde jag förbi hos min väninna och hämtade Citodon. Gu vad bra! Smärtan avtog och jag kunde tom ta ett varv med snabeldraken hemma. Det som jag tror var en framgång var att när jag hade tagit tabletten och smärtan avtog så kunde jag stretcha och göra de övningarna som jag fått av min naprapat. 

Jag hade kvällsmöte på jobbet och somnade sedan hemma i soffan, men jag stretchade flera gånger och när jag steg ur sängen på tisdagen hade jag känning i ryggen, men ingen extrem smärta som dagen innan. Och bättre och bättre har den blivit, tack vare några övningar och stretch! 

Idag körde jag även Cirkel-fysen, men bara ett pass! Jag tog det lite lugnare på kettelbells-stationen och körde inte med den tyngsta vikten idag, men annars körde jag på som vanligt och det kändes bra! Hoppas bara ryggen känns bra imorgon! Men jag är noga med stretchen! 

Varför ont i ryggen?
Planterade i våra ytterkrukor (typ 10 st) i lördags och bar jordsäckar. Kan ha lyft snett och haft dålig arbetshållning..

Önskar er alla en skön vecka! 
Var rädda om er! 
K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar