söndag 10 juli 2011

En treårings tankar om livet...

Idag har min treåriga Lucas funderat en del om livet...

Vid middagen:
-Mamma, jag ska bli pappa snart!
-Jasså?!
-Ja när jag är vuxen! Då ska jag gifta mig med dig!
-men det går ju inte, jag är ju gift med din pappa! Man kan ju inte gifta sig med sin mamma heller!
-Då tar jag Linnea istället....

Vid nattningen:
-om jag slutar andas, då dör jag! Då kommer jag till min morfar! Jag vill inte dö, jag vill leva!
-Jag vill oxå att du ska leva!
-vad gjorde morfar innan han dog? Då levde han innan jag fanns!?
-ja då levde morfar och bodde med mormor i ett hus i Norrköping.
-jag ville prata med morfar då, men jag fanns inte.
-nej du fanns inte då.
-Sen låg jag i din mage och var bebis innan William låg i din mage?!
-ja du låg i min mage först! Pappa och jag var jätteglada när du kom till världen!
-sen kom William!
-ja efter några år kom han och då blev du storebror!
-ja! Men du var min mamma först, bara min!
-ja först var jag bara din mamma, nu är jag Williams mamma med.
-så bra!


Sköt om er och ta hand om varandra!!

1 kommentar:

  1. Hade en treåring en gång som sa "Men fröken, vem tog hand om alla bebisar för länge sedan då när alla människor var bebisar" Alltså vem kom först, hönan eller ägget.

    Treåringars funderingar är så precisa!

    SvaraRadera