onsdag 26 februari 2014

Tillbaka till vardagen...

Nu är vi tillbaka till vardagen och alla dess rutiner. Hade planerat ett besök på gymmet i måndags, men blev kvar hemma med omplantering av alla mina orkidéer! Nu har alla 22 fått en rotrensning och ny kompostjord, så jag hoppas de ska trivas... 
Det tog nästan 4 timmar, så jag sköt på gymmet en dag. 

I tisdags åkte jag dit direkt efter jobbet. Började med 25 min intervall-träning på löpbandet med 15 graders lutning. Det kändes riktigt bra och pulsen svarade bra på de olika hastigheterna dessutom. Så jag är i god form trots en semestervecka.. (Jag hade ju en aktiv vecka och var ute hela dagarna och rörde på mig, men det blev ju lite onyttigheter också. ;-))
Efter bandet körde jag igenom styrkeprogrammet innan jag skyndade mig hem till middagen och för att avlösa maken som hade innebandy..

Idag på jobbet var vi iväg med barnen och på vägen tillbaka körde vi ett race upp för en backe. Jag, liksom barnen sprang snabbt uppför. Men oj vad det kändes i låren efter gårdagens löpband! Härligt! 👍

Ikväll var det äntligen dax för Cirkelfys! Men tyvärr började jag känna en tendens till huvudvärk straxt före passet. Anade att jag druckit dåligt under dagen. Jag körde på ändå och kände sista varvet att det bara skulle bli ett pass idag & huvudvärken ville inte släppa taget. Tyckte ändå att jag gav allt, så är nöjd med dagens prestation! 

Sitter nu hemma i soffan och har druckit vatten för att bli av med huvudvärken, men den vägrar ge med sig.. :( 
Funderar på om det är mina spända axlar /skuldror som ger sig till känna och om jag ska ta en tablett eller bara krypa ner...

Hoppas iaf att huvudvärken är borta imorgon för då ska jag på ett spännande Nätverk om Lek- & Samspel! 

Ta hand om er! Kram & Go'natt! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar