fredag 11 mars 2011

Barnen sov - mamma scrappa...

Idag vaknade Lucas två timmar efter att jag hade gått upp med hans lillebror, dvs kl.8. Lucas brukar inte sova så länge, så jag fick genast onda aningar.. Han satte sig vid frukostbordet och åt två tallrikar yoghurt, men såg inte alls pigg ut. Jag frågade hur det var fatt och han svarade att han var förkyld och att han frös. Han hade ingen feber, men var jätte trött... Nåt på gång!

Jag hade några ärenden att göra, så vi klädde på oss och åkte iväg. Han kunde knappt gå själv till bilen och han somnade efter några minuter. Mystiskt!

Väl hemma väckte jag honom och vi gick in. Han lade sig i soffan och somnade. Jag väckte honom efter några timmar så att han skulle få i sig lite vätska. Nu hade febern kommit, men bara 38,4. Jag trodde det var närmare 40, då han bara sov och inte orkade någonting annat.. Stackars Lucas.

Men hur som haver, när Lucas sov på soffan och William sov middag, passade jag på att scrappa lite... Jag hade handlat lite nytt material för det är några födelsedagar som står på tur. Kreativiteten flödade och två födelsedagskort tog form.

Här är lite bilder på dagens produktion:


Tiden går fort när man har roligt. Det är tur att vi ska ha scrapping-dejt på söndagkväll, så man får fortsätta vara kreativ.

Fredagkvällen har gått fort! Jag smet iväg och spinnade när mannen kom hem. Skönt och absolut en bra start på helgen! Imorgon tänker jag ställa mig på vågen och se om det har hänt något på dessa 2,5 veckorna som jag varit "duktig". Hoppas, hoppas...

Lucas hade drygt 39 graders feber när jag kom hem. Han fick lite alvedon så han orkade få i sig lite middag och glass eftersom det är fredag! Nu sover han med sin pappa. William somnade fort medans de stora grabbarna hade lite fredagsmys nere vid brasan.. William är inte helt bra ännu efter sin elaka magbacill, men mycket bättre.. Sjukdomarna tycks avlösa varandra, men men imorgon är det en ny dag! 

Ha en mysig fredag och en skön helg alla fina!!
KRAM

BelysningsDesign.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar