tisdag 15 mars 2011

Släpp fångarna loss det är vår!

Idag gav vi oss ut på en spontan promenad i det fina vårvädret! Vi har bytt ut liggdelen mot sittdelen på Williams sida av vagnen, så han hade premiär idag i sittande ställning. Han var hur nöjd som helst när han fick sitta och titta och somnade gott när jag fällde ner honom. Stora killen! Lucas var också nöjd att få brorsan brevid sig!

På väg ut!
Stora killen!!

Vi handlade lite på ica innan vi gick på promenad och Lucas han ville gå direkt. Men inte gick han, han sprang! Kändes som om jag släppte ut kor på grönbete. Han var överlycklig och sprang före, vände sig om då och då för att kolla så vi hängde med. De sista veckornas sjukstuga och hemmavarande har satt sina spår...

Lucas springer före...
Mamma, kommer du?
Se vilket underbart väder!!


Lucas han var nöjd hela tiden! Han kollade i vattnet efter fiskar, sprang och hoppade i vattenpölarna, fick se tåget åka förbi, pratade lite med änderna, kollade in två hanar (änder) som bråkade om honan och Lucas var facinerad av det lilla vattenfallet... Ja, han trvides! Här följer en bildkavalkad:


När orken och hungern gjorde sig påmind så gick vi hem och fixade plättar till middag!


Lucas tyckte det var synd att vi inte hade bröd med oss till änderna, så jag lovade att vi skulle gå förbi dem imorgon på vägen hem från våra kompisar.

Visst är det underbart att våren han kommit! Jag räknar självklart med att vi får lite aprilväder med lite snöfall och så, men solen är efterlängtad. Innan Lucas gick och lade sig ikväll så sa han: Mamma, jag vill åka till stranden. Jag längtar efter stranden och våran båt!

Men nu är vi på gång mot den ljusa tiden och snart är den här!!
Ta hand om er och dem ni älskar!!
KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar