lördag 30 november 2013

Storstädat fram julen....

Vi började efter frukosten! Städa undan det vardagliga, stryka julgardiner och upp med dem. Hämta julsakerna på vinden och sätta upp/fram dem. Damma, dammsuga och torka golv. Fixa med alla orkidéer och sist toaletterna... 
Nu kan snön komma, så är 1:a Advent perfekt! 

Hade tänkt att komma ut på en PW efter städningen, men när klockan var över 18.30 när jag var klar, så sköt jag upp det till imorgon... Lite kvällsmys med barnen vill man ju hinna med! 

I onsdags var jag hos en naprapat med min ländrygg. Har haft problem till och från sedan sista graviditeten, men framförallt efter midsommar 2012, då jag fick ryggskott! Men nu satte jag mig själv först och sökte hjälp. 

Han knakade ut och masserade och tryckte ut muskelknutar i rumpan. Jösses vad det kändes! Kvällen i onsdags bjöd på en riktig träningsvärk! Även torsdagkvällen! På fredag var jag på återbesök! Behövdes inte knäckas så mycket, men däremot gick han lös på mina knutar! Ja det strålade ut i hela benen! Nu har jag fått order att stretcha 3 ggr om dagen, det gör jag! Stel som ett kylskåp känner jag mig! På torsdag ska jag tillbaka! Ev behöver jag ytterligare behandling då & så ska vi gå igenom mitt träningsprogram för att bygga upp de djupgående muskelgrupperna. Bäckenbottenträning. 

I vilket fall så är det träning dagligen tills jag fått upp styrkan och sedan nån gång i veckan! Smärtan och problemen jag haft kommer jag bli av med! 👍

Men jag säger som en klok person sa till mig: Har du ont någonstans? Sök för det och gör något åt saken! Ingen ska behöva gå och ha ont! 

Jag vet att det är lätt att tänka på andra först och sätta sig själv sist! Jag vet att det kan vara svårt att få pengarna att räcka till. Men det är värt det! Min kropp ska räcka till! Jag ska räcka till! Ett helt liv! 

Så ta hand om dig först, så orkar du bättre ta hand om andra sen! Nu ska jag stretcha...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar