fredag 15 november 2013

Äntligen vågade jag...

Hade planerat in lite träning idag på eftermiddagen! Började hemma med hjälp av William och gjorde plankan 120 sek. 

Började planka i onsdags (90 sek) och igår 120 sek. Ni har väl inte missat 30 dagars challenge på plankan? 
Dag 1 börjar med 20 sek, men eftersom jag är van att köra plankan 3x60 sek, började jag på dag 15... 
Men idag; dag 17 kändes det verkligen!!! ;-) 

Sen tog jag Rockringen! Som jag nu hanterar lätt! Tror min väger 1,9 kg, men jag är inte säker.. Men idag fick jag lite bättre resultat även åt andra hållet! 👍

Så när mannen hade fakturerat klart, klädde jag mig för att ge mig ut på en PW. Jag har varit lite rädd efter vurpan att ge mig ut å springa så det har blivit snabba promenader... 
Men idag gick jag ett par km, sen funkade inte pannlampan så bra som jag ville, så jag ökade på takten och började springa! Till min förvåning gick det lätt och kändes behagligt och skönt! Så då sprang jag 5 km! Inte snabbt! Det var så mörkt så jag vågade inte öka på stegen när jag inte var säker på underlaget! Men orken var det inget fel på alls och det var så skönt! Så glad att jag äntligen tog steget och vågade! ;-)

Här är jag (bild 1) inne före träningen och (bild 2) ute på språng i mörkret:
Får nog en härlig träningsvärk lagom till morgondagens 50-årsfest! 

Ser fram mot morgondagen! Min kusin fyller 50 år idag och imorgon är det stor fest på lokal i Norrköping med massa skoj! Vi har fixat barnvakt och ska sova på hotell! Hoppas det blir lyckat! ❤️

Nu ska fredagsmyset fram och vi laddar inför landskamp på tv! 

Ha en fin fredag! 
K❤️R❤️A❤️M

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat med träningen. Härligt att du kom ut på lite löpning.
    Jag önskar er en riktigt trevlig kväll i morgon.
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vi hade en supertrevlig helg! Kram

      Radera
  2. Nu har jag läst "ifatt".... Tufft att våga ut och springa i mörkret. Jag har varken kläder eller mod för detta. Här blir det promenader eller gymet. Det får räcka... Hoppas ni får en härlig BF-helg med hotellmys! /mia

    SvaraRadera