måndag 1 juli 2013

3 saker som stör mig...

Det närmar sig slutspurten i våran 10-dagars bloggutmaning! Idag är det dag 8 och temat lyder: Dela med dig av 3 saker som stör dig!

1) Människor som tar en för given. De räknar med att jag ska göra saker / tjänster för dem, men de frågar ej och tackar heller inte. Sånt kan reta gallfeber på mig - att bli tagen för given.
 
2) Alla telefonköer som man brukar hamna i... Satt i telefonkö till mitt lönekontor för ett tag sedan och precis när det blir min tur kopplas jag bort helt... Ringer tillbaka och blir åter bortkopplad och 3:e gången gillt har de gått på lunch... ;-)
 
3) Att det finns så många barn som far illa. Dessutom finns det så många föräldrar som är osäkra och ska ha barn på förskola i ur och skur.. Rädsla för att inte räcka till?! Passa på att spendera tid med era barn medans ni kan! Ta hem era barn på heltid, när de får syskon. Lär känna era barn! Barn under 3-4 år har mer behov av sina föräldrar än av kompisar och förskoleverksamhet! 
 
En annan sak som stör mig nu i sommartider är att vattenmelonen tar slut så fort...
Ha en härlig dag! Själv ska vi ut och rensa ogräs... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar