onsdag 31 juli 2013

Sååå nära...

Vid lunch idag kom regnet på besök!
Istället gick vi in & bakade paj till våra fikagäster!
Barnen fick till sin stora glädje följa med våra vänner hem för att sova över! 
Då passade jag på att komma ut på en löptur! Vädret hade klarnat upp och såg ganska OK ut! 
Men efter första kilometern började det regna och vid 4 km var jag dyngsur intill trosorna och det fortsatte bara ösa ner.. :( Jag hade legat på bra, så det var med besvikelse jag tog telefon och ringde maken för att bli hämtad. Men just som jag lagt på slutade det regna och jag kunde fortsätta! Jag sprang för första gången på länge 5 km under en halvtimme!! Jag fortsatte målmedvetet, men det är ju ett tag sedan jag sprang milen, skulle jag orka!??
Det började dugga igen och efter 7 km fick jag håll. Varför får man håll?? 
Sista kilometrarna (8-10km) var en kamp! Stumma ben och orken började tryta! Men jag sprang ända hem, lyckades inte att komma under den magiska gränsen - en timme, men inte långt ifrån! 
10,01 km på 1 timme och 32 sekunder!
Det var de sista kilometrarna som fällde mig... 
Väl hemma sjönk jag ner totalt slut i en solstol! Maken fick hämta vatten åt mig. Jag pustade en stund, kände mig ändå nöjd! Började frysa ganska direkt, dyblöt som jag var, så det var bara knalla in och få av mina blöta kläder och hoppa in i en varm & skön dusch!
Nu har jag fått i mig lite mat och sitter med en filt i soffan och är härligt trött i hela kroppen! 
Det är så tyst hemma, utan barnen... Undrar om jag kommer vakna tidigt imorgon när inte William väcker mig?!
Hoppas ni alla haft en bra dag! Det har jag! And I Feel Great! Do you??
KRAM
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar