måndag 29 juli 2013

Hårdträningen har startat...

Igårkväll hade jag planer på att komma ut på en löptur! Jag bytte till och med om till träningskläderna... Men det kom annat i mellan.. :( När jag kunde komma iväg var klockan redan 21 och det regnade... 
Idag stod det styrketräning på schemat och så blev det, även om det var lite motigt innan. Jag har förberett sonens rum för spackling & omtapetsering under eftermiddagen, så trött var jag. Men viljan att komma igång segrade!!! 
Cyklade till gymmet och körde igenom mitt styrkeprogram på helkropp! Det är 2 veckor sedan jag körde passet och det kändes, men skam den som ger sig! Jag tog i så svetten lackade. Övningen när jag ligger ner med en 7 kilos hantel över huvudet, svingar hanteln fram och tar mig upp i stående och svingar hanteln upp i luften och sträcker ut & upprepar 10 ggr i 3 set, den var motig - men jag hade viljan och fixade alla! Jag var där i en dryg timme och det var så skönt efteråt! Nu är jag igång igen!
Tror garanterat att jag kommer få en rejäl träningsvärk efter detta pass! Jag tog i för kung och fosterland! Kände mig öm i handen efteråt...
Kanske på tiden att jag köper mig ett par handskar!?? ;-)
Vill man bli fin, får man lida pin...
Hoppas ni alla haft en bra dag! 
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar