onsdag 3 juli 2013

Helt slut...

Gav mig iväg på löpträning ikväll! Jag har fått ett 4 veckorsprogram av Sarah, min Pt. Första veckan var det distansträning,  2 veckan en sorts intervallträning, 3 veckan distans och 4 veckan en annan sorts intervallträning. Eftersom jag blev sjuk förra veckan, då jag skulle varit på vecka 2, körde jag det idag istället! 
 
Sarah rekommenderade 15 min uppvärmning + 4 stegringslopp. Sedan intervall 3x2km med 60-90 sek vila mellan varven. Och sedan nedvarvning och stretch. Jag diskuterade upplägget med min man innan och han tyckte jag kunde prova motionsspåret! Det är 1,5km men väldigt backigt och mycket terräng. Med tanke på att jag varit sjuk och fortfarande är lite snorig så kunde man ju köra ett el två varv. 
 
Så fick det bli! Jag sprang dit som uppvärmning, var ca 2,7 km och provade köra stegringlopp, men det gick väl sisådär. Men det var ju första gången... Jag började springa första varvet, uppför, upp, uppför... Hade totalt glömt bort hur jobbigt detta spår var... Jag sprang även ett andra varv och allt jag tänkte på var hur tråkigt detta spår var och vad dåligt det går idag... Jag sprang även ett tredje varv, men oj vad tunga benen var, så stumma... Uppförsbackarna gick i snigelfart. Men hör och häpna känslan av att det var sista varvet gjorde att jag ökade på stegen lite i slutet och fick bästa varvtiden!! Sen tog jag en kortare sträcka hem, men ändå 2 km med stumma ben.. Kände mig dock väldigt nöjd över min prestation efter förra veckans feber... Totalt idag: promenad 6 km, löpning 9,3 km.
Nu är hela kroppen slut och jag ligger redan i sängen! Nu har jag i varje fall gjort vad jag kunnat idag för att nå delmål 2 imorgon... Hoppas, hoppas... 
 
Kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar