torsdag 11 juli 2013

Kvällens runda blev lång...

Det var skönt att komma ut på en löprunda ikväll! 3 dagar hemifrån med barnen blir ganska intensivt. Skönt att få lite egen tid. ;-) 
Min Pt har gett mig ett löptränings-schema på 4 veckor & idag var det ca 45 min distans i prattempo. Så jag lade mig i behagligt tempo och körde pepp-talk med mig själv i huvudet. Det var jobbigast runt 5 km när jag sprang på grus, så jag valde en annan väg än vad jag tänkt från början med mer asfalt. Istället för 8,5 km blev det nästan 11 km. Min längsta runda hitintills! Inte så snabbt, men det var heller inte meningen. Nöjd? Ja!
Kändes extra skönt eftersom det inte blivit så mycket träning tidigare i veckan!
Jag fick hjälp med stretchen av mina gossar som mötte upp mig på baksidan när jag kom hem! 
Detta fick jag på mailen från appen jag använder för att mäta & ta tid!
Så det känns ju skönt! Längsta löprundan ever!! 
På bilden nedan kan man tydligt utläsa att starten och slutet gick bäst, grusvägen i mitten trögt...
Nu väntar duschen innan skönhetssömnen tar vid! 
Kram på er! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar