tisdag 11 mars 2014

När tar det slut?

Här ligger jag. Förvisad till sonens rum & säng. Svärföräldrarna var här och lämnade lite nödproviant på yttertrappan. Proviva & Coca Cola. Har ett glas vardera brevid mig i fönstret. Hinken står parkerad nedanför sängen. Man går inte säker. Idag har förmiddagen bjudit på diarré men ingen kräkning. Nåt som går åt rätt håll? 
Imorse tycke jag riktigt synd om mig själv, så jag ringde och väckte min mamma vid 7. Varför ger det sig inte? 

Tror ändå att colan har lättat lite på huvudvärken! Nåt som är positivt! Men korsryggen värker! Har sovit dåligt pga av ligg-värken. Försökte vara uppe en stund, men har ingen ork el energi. Känns som jag gör av med mer energi än vad jag får. Jag går ju knappast upp i vikt. 

Får se om jag kommer till jobbet alls denna vecka?! Vi rekommenderar 48 timmar hemma efter man är symptomfri, så självfallet följer jag det. Jag är fortfarande inte symptomfri, så tidigast fredag. 

Dessutom vill jag inte medvetet smitta någon med denna elaka magsjuka el magbacill. Vet ju inte säkert om det kan vara matförgiftning heller?! Det jag vet säkert är att den är inte alls rolig! :( 

Hoppas bara barnen klarar sig! Det är ju ett dilemma i sig. Jag kan inte lämna de till förskolan, för smittorisken och har inga närstående som vill & maken har deadline på jobbet denna vecka. Så vi får hoppas att min spritning & sanering efter varje toabesök hjälper och att jag inte "umgås" med dem..
Tur att de har varandra och fixar och hjälper varandra! 👍❤️

Nej nu är orken åter slut! Blir att sova en blund! 

Kram på er! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar