tisdag 23 november 2010

En Lucas-dag!!

Idag har William haft en riktig sovardag, så jag har haft mycket tid för min stora grabb, Lucas.

Först lite show-time:

Sen begav vi oss till Öppna förskolan i Trosa.
Där var det inte så välbesökt idag och de som hade tagit sig dit var föräldrar med mindre barn än Lucas,
så han och jag passade på att bygga en borg i stor-lego:
Vi åt god lunch som Johanna fixat;
Potatismos & fiskpanetter & en riktigt god romsås till!
Tack Johanna!
Efter lunchen kom Miniorerna och vi tänkte åka hemåt,
men istället fick Lucas vara med och baka Pepparkakor:
Jag hjälpte till lite och då ville Lucas vi skulle göra Pippi.
När den var färdiggräddad fick Lucas äta upp den och det gjorde han med stor glädje!
Efter baket spelades det inne-bandy och Lucas var med & spelade.
Han sprang mest runt,
men var så lycklig att få vara med de stora barnen!
Tack Annis & Mie att han fick vara kvar en stund med Miniorerna!
Hemma igen fixade vi Fyllda Paprikor till middag,
inspirerade av Johanna från gårdagens vegetariska lunch på Öppna förskolan...
Det var redan mörkt ute och Lucas som hjälpte mig med maten sa;
Mamma det är mörkt nu, då kan vi snart gå och sova.
Jag är trött!
Då var klockan bara 16 och han är fortfarande vaken nu kl 18,
men riktigt trött efter en härligt intensiv dag!!

Nu ska här dammsugas inför morgondagens mammamys.
Vi är ett gäng mammor som fick barn 2008-09 som ska ha lite mat och mys.
Det blir skoj!! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar