tisdag 30 november 2010

Klappjakt...

Idag bestämde vi oss för att åka till Nyköping på lite klappjakt. Lucas ville ha med sig en väska, eftersom jag hade med min. I den lade han ner sin katt. Här är han redo att åka!
Vi var först i Gumsbacken och handlade lite, innan vi åkte in till stan. Lucas var jätteduktig och hjälpsam i att hitta klappar till alla hans kusiner. William sov som vanligt. Mycket mjuka paket blev det. Som en liten belöning för Lucas tålamod så fick han åka ett litet ånglok + att vi dinerade på Mc D... Lucas blev så lycklig!
Jag trodde faktiskt att det var vi kvinnor som gillade shopping, men Lucas tycker det är skoj även han. William älskar sin vagn, så bara han får ligga i den så sover han och är nöjd. Tänk om man hade lite mera pengar att röra sig med när man är föräldrarledig, vad kul jag skulle ha då med mina små... =)

Det blev en lång dag med shopping och väl hemma så slog vi in alla paket innan middagen fixades. Vi blev lite senare än vanligt till nattning också, så jag hoppas på lite sovmorgon imorgon.

Hört från badrummet när Lucas borstade tänderna med sin pappa: Pappa, jag vill sova i mammas säng. Okej! Du får sova i min säng! Okej!

Imorgon är det December!! Då ska vi öppna första luckan i kalendern och kolla vad som finns gömt i den första julstrumpan (Adventskalender med paket i). Spännande!!

Sköt om er alla!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar