torsdag 25 november 2010

Jag är så rik...

...för jag har 2 underbara prinsar av mitt eget kött & blod!!!

Lucas spelar och showar för oss varje dag! Det är så underbart, han är en riktig entertainer...

Idag har det snöat hela dagen och det snöar fortfarande! En varm julkänsla har flyttat in i min kropp och att vi får en så härlig vit första Advent och förhoppningsvis en vit jul får mig att minnas när jag själv var liten. Jag har minnen av att det alltid fanns snö över jul, men så är nog inte fallet, men det är dessa vintrar jag minns! Där jag växte upp fanns ett stort berg där vi barn alltid åkte pulka och snowracer etc. Det var ett jättestort berg. En gång åkte jag stjärtlapp där över ett gupp vi byggt och fick sån fart att jag slog i huvudet och fick hjärnskakning och fick övernatta på sjukhuset. När jag i vuxen ålder har besökt "byn" där jag växte upp så måste berget ha krympt. Det överensstämde inte med minnet... =)

Idag gick vi ut och skottade lite snö, Lucas & jag. William sov så skönt i sin vagn. Det blev en del bus i snön!


Hjälp! Lucas fick mig på fall!!


Lucas tyckte det var lite för mycket snö att pulsa i...
Men efter lite vila så, kan vi leka igen...



Lite jaga-lek innan vi gick in igen.


Inne valde vi att baka lite Pepparkakor! Perfekt att bjuda på Williams dop på lördag. Lucas fick då inviga sin nya kavel och kakformar...



När vi bakat klart vaknade lillprinsen.
Men direkt pigg var han inte efter tre timmars sömn ute i vagnen.


Sköt om er & ta hand om varandra!
Kram till er alla ute i snöyran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar