torsdag 11 november 2010

Världens busigaste...

 
Men också världens underbaraste... Ibland blir vi så osams när han inte lyssnar och hittar på tokiga saker,
men sen kommer denna gosiga charmiga busunge och gör så att man smälter.
Ibland blir jag arg, ibland ledsen, men mest blir jag bara stolt och fylld av kärlek till denna lilla krabat.
Jag antar att Ni alla som har barn känner igen er i det jag skriver.

Barn behöver tydliga regler och lära sig om rätt och fel, det bara är så.


Hur har vi själva lärt oss det?
Jo förhoppningsvis genom våra föräldrars uppfostran & kärlek.
*************************************************************************

 Min son älskar Pippi! och då menar jag verkligen ÄLSKAR!
Nu i höstas köpte jag Pippi på de sju haven och han som förrut aldrig varit intresserad av tv, satt klistrad framför tv:n och när eftertexten kom så storgrät han och ville se mera Pippi. Han har en enorm fantasi också! Han leker Pippi dagligen. Händer det tokiga saker, så är det inte Lucas som har gjort det, det är ju Tommy & Annika förståss.. Men jag har vänt på det så när han inte vill städa, så säger jag att Tommy & Annika hjälper dig och då sätter han fart... =) Men att ha Pippi i sin vardag är inte alltid kul, bara i efterhand. Vi satt på Mc Donald´s; han, jag och lillebror. Han ville inte äta och sitta still, så jag sa åt honom ett par gånger och då kommer ett välkänt pippi-citat Du bara skäller och skäller! Jag tror jag ska rymma hemifrån! Jag kände verkligen hur folk omkring oss vände sig om och stirrade, men jag svarade såsom i filmen; Ja gör du det!

På detta foto är han inte Pippi, han är Sjörövar-Fabbe, det ser ni väl?! =)

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Du bara skäller och skäller. Tur mina ungar inte tittar så frekvent på Pippi. Antar att det skulle vara dagligt tal om så var fallet. *S*

    SvaraRadera
  2. Han är ju bara för söt, underbara unge!! =)

    SvaraRadera