onsdag 17 november 2010

Underbara höst...

Härligt höstväder idag, kallt och soligt och rimfrosten klädde träden när man vaknade!
Nu börjar det droppa från träden, när solen värmer...
Hade gett mig iväg på en promenad nu,
om det inte var dags att fixa lunch och sen iväg till BVC med minstingen för att vägas och mätas och ta två sprutor..

Det som är mindre härligt denna dag är detta:

Brevid grannen till oss bygger de en ny väg.
De gräver och har sig, vilket Lucas tycker är skoj, men det gör tyvärr så hela huset skakar, det väsnas och de kör som idioter med lastbilar och grävmaskiner fram och tillbaka på vägen utanför oss.
Det är inte kul att vara rädd att vitrinskåpet med alla glas i ska rasa när det skakar så..
Utomhus kan man inte släppa sina barn en sekund utan uppsikt för då kommer de dundrandes med sina fordon och har oftast en mobiltelefon vid örat, hur skulle de då kunna upptäcka och hinna stanna för ett litet barn?
Förra veckan var jag faktiskt ute och pratade med dem om deras hastigheter. 
(har jag blivit den där sur-kärringen, som vi suckade åt?!!)
Man kan inte köra 70 med tunga fordon på en 30-väg...
När lastbilen sedan körde tillbaka, så sniglade han sig fram. Bra!
Hoppas nu att de håller tiden med vägbygget!
Det ska vara klart i december 2010.
Då får vi åter nära till affären och slipper ta en omväg och det ser vi fram emot!
Nog med gnäll för idag..
Jag har en underbar gosse som sjunger i min bakgrund,
så nu ska jag ägna min tid och positivtet åt honom!
Ciao ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar