fredag 10 december 2010

Fortsättning följer...

Ja, nu är vi hemkomna från Öronmottagningen på sjukhuset igen... Nu med nya örondroppar!

På en vecka har jag köpt 2 olika sorters pencilinkurer, 2 olika sorters örondroppar & smärtstillande. Jag har åkt totalt 26 mil till 1 distriksläkare, 1 jourläkare & 2 öronläkare, varav en underläkare och en överläkare. Är öronen bra nu då? Nej!

Ur hans öron rinner det konstant gröngult var, det kliar och gör ont. Han är piggare än från början, men ber fortfarande om alvedon för det gör ont. Han vaknar fortfarande varje natt av att det dumma örat smärtar.

Jag känner mig totalt maktlös och jag vill inte att min son ska gå och ha ont och få eventuella hörselnedsättningar.

Så idag har vi åter varit i Nyköping på Öronmottagningen. Idag tog de prov för odling för att se vad för sorts bakterie som har bosatt sig i hans öra. Vi fick nya, starkare, örondroppar + att vi ska fortsätta med hans pencilin. Om det inte hjälper nu så ska vi tillbaka på måndag igen. 8 mil till och ett större hål i plånboken kanske, men nu måste han få bli bra!!

Så snälla låt detta eländiga öronproblemet ta slut nu! Vi får väl se om fortsättning följer...

Han ser fram emot dagens fredagsmys, så jag hoppas han kan njuta av det!!

Må så gott allesammans!!
Kram

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det blir bra nu!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna att det ska vända nu och han får rätt medicin.

    kram
    Malin och Jacob

    SvaraRadera