söndag 19 december 2010

Lufta, smörj och badda...

Just nu så är det inte så kul att vara mamma och amma.. I torsdags fick jag en svamptablett av doktorn, då jag fått svampinfektion i båda tuttarna. William visade inga tecken på svamp, eller torsk som det kallas, men jag har ändå baddat honom med whishyvatten på en tops i hans mun.

Jag har upplevt några av de värsta dygnen i mitt liv, i smärtupplevelser räknat i varje fall. Det gör ont vid beröring, när man kommer åt tuttarna. Det gör fruktansvärt ont när William suger tag och ska ammas. Jag skriker högt och tårar forsar ner för kinderna. Det gör ont efter amning och i stort sett hela tiden...

Man spänner sig innan det är dags att amma och stålsätter sig när det är dags. Alvedon är den bästa vännen just nu, men de hjälper inte mycket alls. Jag baddar med whishyvatten både på tuttarna och i Williams mun, efter varje amning, för nu har han synlig torsk i munnen. Emellanåt så smörjer jag även tuttarna med svampkräm. På 1177 sa de att jag skulle lufta, gärna gå naken med tuttarna, så igårkväll så satt jag med tuttarna i vädret framför tv:n. Både Lucas och maken tyckte det var lite småkul, men vad gör man inte?!

Idag har vi lussebak, klä julgranen och julstäd på agendan. Och jag lägger till lufta, smörj och badda mellan varje aktivitet...

Hoppas på en mysig & smärtfri jul! <3
Kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar