tisdag 14 december 2010

Nedräkningen har börjat!

Ja nu har vi börjat förbereda inför tomtens ankomst! I år är det våran tur att ordna julafton på min sida. Så idag har jag gjort saffranssill och Lucas hjälpte mig glatt med att rulla köttbullar..


Lucas vill så gärna hjälpa till. Idag fixade han och jag middagen. Quornfärspaj stod det på menyn. Lucas rörde i ordning pajdegen och tryckte ut den i skalet. Jätteduktig! Han var med och rörde ihop färs, champinjoner, tomater och creme fraiche och sedan fick han strö över riven ost. Gick galant! William låg och sov i sin vagn på framsidan, så då hade jag tiden att göra storebror delaktig.

När vi efter middagen skulle rulla köttbullar ville han göra korvar och började banka ut pizza på plåten, men då tog faktiskt min ork slut. Jag föreslog att han skulle leka med bilar med pappa inne i hans rum. Som tur var köpte han det. Jag vill att han ska vara delaktig, men kanske inte jämt. Imorgon har jag lovat att vi ska göra nån form av julgodis. Funderar på chokladfudge. Hittade ett recept på http://www.kokaihop.se/, så vi får väl se vad det blir!?

Må så gott allesammans!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar