måndag 6 januari 2014

Full fokus framåt!

Tack alla för stöd och uppmuntran idag (på Facebook)! ❤️ Det är det som bär mig fram på mina rundor! 

Jag gav mig ut på en löptur idag! Hade bestämt mig för att försöka mig på en mil. Hade ett behagligt tempo och var inte ute efter att springa fort, utan att ta mig runt! Jag fixade det och har nu sprungit årets första mil! Det är riktigt skönt att springa nu. Lagom varmt ute och ordentligt med syre. Fick ta av vantarna ganska omgående, det blev för varmt. Temperaturen låg på 1-2 grader plus. 
Som jag nämnde brydde jag mig inte om tiden, utan det viktiga var att ta mig runt. Jag sprang på 1,09 & är supernöjd över den tiden. Sist jag sprang milen var på ToppLoppet 21/9-13 (1,02) och då föll jag och skada mig och fick ju träningsförbud hela oktober. Jag har ju sprungit hela dec men sträckorna har legat runt 7-8,5 km. 

Fick några tips om kosten idag. Men känner att där har jag redan ett vinnande koncept: Tallriksmodellen. Äta lite och ofta. Så här såg min middag ut:
Laxfile, men en halv stor potatis, sallad med tomat & rödlök, morötter & blomkål. Räksås gjord på lätt créme fraiche, räkor, rödlök, lite lätt majonnäs, dill & lite kryddor! Till det Mineralvatten (3 glas)!
Riktigt gott! 

En vanlig tallrik bör ha 50% grönsaker i alla färger, 25% protein & 25% kolhydrater, men om du vill gå ner i vikt:
75% grönsaker, 12,5% protein och 12,5% långsamma kolhydrater. 

Dagens val av potatis är inte den bästa. Jag hade tänkt mig mathavre till, men glömde sätta på det... :( Då fick det bli potatis ändå! ;-) 

Nu ska jag varva ner och ladda inför morgondagens studiedag på jobbet! 

K❤️R❤️A❤️M

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig att jag blir trött bara av att läsa bloggen! Jag har lagt på mig lika mycket. Det var enkelt! Nu kör vi styrka 2 ggr/veckan och sen blir det lite gåband i veckorna och jogg på helgerna. Kan inte springa i mörkret. Otäckt. /Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det ska vara så jävla lätt att gå upp och desto svårare att gå ner! Men nu kör vi! Beach 2014, vilka pinglor vi blir! Kram

      Radera