torsdag 9 januari 2014

Mellis-mys...

Idag är min tidiga dag, då jag slutar tidigt. Hämtade barnen straxt före kl 13.

Vi åkte hem och hämtade biblioteksböckerna och gick till biblioteket. Vi lämnade tillbaka böckerna och lånade nya. Barnen satt och tittade i böcker en stund, så jag passade på att leta sagor till vårt projekt på jobbet. Tyvärr hade de inte den sagan jag önskade, men jag får dra ut den från nätet... 

Tog en snabb tur in på Ica och handlade lite till mellis. Fick tips av en kompis (tack, Malin O) att göra bananpannkakor. Bara banan och ägg. Med facit i hand skulle jag nog gjort plättar, för de var svåra att vända och förebli hela..

Barnen fick lite glass till och jag tog keso på min. Riktigt gott faktiskt! Men man behöver egentligen ingenting till, för bananen ger sötma. Lucas tyckte inte det var så gott, men William åt till sista smulan...

Till oss 3 gjorde jag på 4 mosade bananer & 4 ägg. Blev lagom som mellanmål! 

Snart ska det fixas broccolisoppa, men först lite tid med grabbarna!

Har skön träningsvärk idag! Hade ju träningsvärk i låren igår och det finns kvar även idag efter gårdagens Cirkelfys-pass. Även skuldror och axlar har lite känningar! Härligt! Idag blir det dock vilodag. 

Hoppas nu innerligt (för alla barns skull) att den utlovade snön kommer snart! 

Ha en fin torsdag! 
K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar