tisdag 7 januari 2014

Välkommen vardag!

Jullov är skönt! Hade varit fantastiskt om vi hade haft en meter snö och minusgrader, så man kunde nyttjat vinterlovet på ett bättre sätt. Värdefull tid med familjen dock! 

Men det är skönt med vardag igen och tillbaks till alla rutiner! 

Så jag säger Välkomnen vardag! Nu ska vi trivas på jobbet, barnen på förskolan. Vi ska få tid till träning och må bra och få tid för varandra! Träna = må bra = mer ork = värdefull tid med nära & kära! 

Idag har vi haft studiedag på jobbet! Vi var väldigt effektiva i mitt arbetslag må jag säga! Dessutom använde vi lunchrasten till en rask promenad i friska luften! Jag valde bort bakverken till fikat och njöt av en färsk apelsin istället! Dessutom var vi duktiga på att dricka vatten, så det blev många toa-pauser... ;-) Det kommer bli en bra vår! ❤️

Efter jobbet åkte jag till min naprapat. En månad sen sist och min stretching och magträning har gett resultat! Han tyckte hela ryggen kändes bra och uppmuntrade mig att fortsätta med min träningsplan. Nästa besök blir vecka 10 och sen trodde han inte vi skulle behöva boka in något förrens var 3:e / 4:e månad för förebyggande behandling! Nu gäller det att vårda mig själv! Fortsätta med stretch och att stärka coren. 

Istället för att åka hem tog jag en sväng till gymmet för att svettas lite! Körde lite styrka! Jag känner gårdagens mil i mina lår, men i stundens hetta körde jag både bulgariska utfall och knäböj med skivstång, så låren lär ju inte kännas mindre imorgon. Men inför beach 2014 får jag säkerligen en snygg rumpa! ;-D

Nu har jag ätit nyttigt, umgåtts med barnen, nattat den ena och sjunkit ner i soffan! Nöjd! Imorgon är jag funktionär på årets första Cirkel Fys! Ska bli spännande...

Hoppas Ni alla haft en bra dag och välkomnar vardagen! 
K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar