onsdag 1 januari 2014

Nytt år, nya möjligheter!

Förra året gjorde jag en stor livsstilsförändring som jag kommer fortsätta med! 

Ledigheten mellan jul och nyår har inneburit mycket frestelser med god mat, dryck och godsaker och alldeles för lite motion för min smak. Det har varit mysigt att spendera tid med familj, släkt och vänner! Nu väntar vardagen och det känns skönt! Tillbaka till rutiner. 

Denna ledighet har nog tyvärr också lämnat några oönskade kilon på min kropp, men de ska bort nu! Nya tag med bra kost och goda träningsmöjligheter! 

Det är inte hur du äter och verkar mellan jul och nyår som spelar roll! Det är tiden mellan nyår och jul som spelar in! 👍

Denna termin ska jag vara funktionär på Cirkel Fys. Ska bli riktigt kul! Varje onsdag i Väster Ljung! 

Min plan är att jag ska besöka gymmet minst 1 gång per vecka. Springa 1-2 gånger i veckan. Helst 2. Cirkel Fys varje onsdag. Om jag hinner så lägger jag till spinning/jympa/valfri motion. Dessutom är vardagsmotionen viktig. Röra sig så mycket det går i vardagen! Ta en promenad istället för att ta bilen när det går osv. 

I slutet av februari ska vi till fjällen och åka skidor. Då ska några kilon vara borta och jag ska njuta av utförsåkning med familjen och även åka längd! 

Så till dess: hitta tillbaka till rutinerna, mindre socker och alkohol! Träna! Må bra!

Jag har idag känning av min hals. Hoppas innerligt att det ska vara snabbt övergående, så inte Lucas baciller hoppat på mig. Han har haft scharlakansfeber hela lovet! :(

Hoppas ni alla hade en mysig nyårsafton! Önskar er alla ett gott nytt 2014!
Bjuder på några bilder från gårdagens meny:


Tack Chrillan & Steffe! ❤️

Ta hand om dig själv! Ta hand om varandra! Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar