torsdag 4 januari 2018

En fot som strejkar...

När jag tog min PW häromdagen så var det den första på väldigt länge. Jag hade ett par Addidas på mig, men som gjorde att jag fick en känsla av att foten domnade bort. Den högra. Jag har en gammal skada från fotbollen. Uttänjt ledband i höger fot. Nu strålade det upp längs yttre vaden, hela promenaden.

Men efter stretch, lite mer stretch och lite vila, gav jag mig ut idag på ny PW. Jag bytte skor till ett par Nike och dessutom ett par kompressionsstrumpor, som till en början kändes bra. Riktigt bra faktiskt. I alla fall halva promenaden. Sen domnade foten igen och efter en stund strålade det upp genom vaden. 

Det var kallt ute idag, bara 3 grader och efter 2km började det regna. Men som alltid är det skönt när man kommer hem, in i värmen, och att man varit ute och rört på sig. Alla lyckoendorfiner jag får av träning & motion gör att jag står ut med smärtan. Nu är jag dessutom extra motiverad att komma i form och bli av med vikt. 2018 är mitt år! 

Denna vecka har jag dessutom ätit nyttigt. Jag har valt mina kolhydrater med omsorg och ätit mycket grönt ihop med protein. Hoppas bara på att kroppen ska förstå att tappa lite vikt och inte sparar allt.. 

Nu är jag igång! Avslutade pw’n med lite styrka!

K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar