fredag 13 september 2013

Första svensk!!!

Idag var det äntligen dags för fotoshooten till nästa Wellnesskatalog!
Jag mötte upp Beata, som är Art Director för Wellness/Oriflame, utanför Oriflames huvudkontor. Där fick jag även kramas med Livia, Sarah & Carolina i I Feel Great-teamet! 
Jag fick höra att jag är den första svensken att vara med i katalogen. Det gjorde mig lite nervös, men samtidigt lite stolt! De hade ju valt ut mig! ;-)
Vi mötte även 2 ryska kvinnor, en från det ryska teamet och en som skulle bli fotad likaså. Vi tog taxi till Studion och började dagen där med lite frukost & småprat. Många trevliga människor! 
 
Medans ryskan blev sminkad av sminkösen, så provade jag ut kläder med Camilla, stylisten! Hon hade stylat många kända personer bl.a Pernilla Wiberg, Sergei Bubka, Börje Salming & Plusjenko. 
Vi fotade lite olika outfit för att se vad som blev bra. Bl.a ett par snygga svarta skor med 12 cms stilettklackar. Jag kunde inte gå i dem, men som tur valde de ett par andra skor till outfiten. ;-)
Sen var det min tur att bli sminkad! De skulle framhäva mina ögon, så det blev en sotig look! 
Sen var det dags att försöka slappna av framför kameran... Det blev faktiskt riktigt bra! Jag fotade på dataskärmen, så lite suddigt blev mitt foto...
 Beata visade pappret nedan, så jag fick se min "före"-bild.
Jag tycker inte om att se min före-bild, tittar hellre på min efter-bild... ;-)
Vet ni vad som var det bästa med allt?!? Jag fick med mig mycket av kläderna jag hade hem! Dessutom fick jag ett paket Wellness Jordgubbsshake av Beata. Nästan som Julafton!!! ;-D
En omlott-topp, ett linne/klänning (den jag har på mig på fotot), ett par stretchjeans, ett par skinnleggins (fejk), 2 halsband, Hollywoodtrosor (som håller in på rätta stället) & shaken.
Beata och jag tog en taxi till hk och där efter gav jag mig ut på stan. Jag har länge suktat efter en Desigual tunika/klänning och idag kanske var dagen då jag skulle hitta en och köpa med hem. 
Jag provade en tunika som jag blev förälskad i och frågade expediten om hon tyckte den satt bra. Hon tyckte den var för stor, st M, så hon skulle hämta en S, men den var slut. :-( Jag blev så besviken, för den var såå fin! Men jag gick tillbaka när jag ätit min salladslunch och provade en XS och den passade faktiskt bra, och det gör ju ingenting eftersom jag ska gå ner lite till. Expediten tyckte den satt kalasbra! Så äntligen fick jag en efterlängtad Desigual-klänning! Bild från provhytten:
Nu är jag hemkommen, trött och har precis ätit middag med min familj! Snart blir det fredagsmys och idag ska jag faktiskt unna mig ett glas rött! Man blir trött av att posa framför kameran...
 
Ha en toppenfin afton!
KRAM
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar