söndag 1 september 2013

Mål & Delmål..

Det känns lite tröstlöst just nu! Jag gör verkligen allt i min makt för att gå ner i vikt och nå nästa delmål! Jag äter sunt! Jag tränar 4-5 pass i veckan och rör mig medvetet dagligen!
I sommar har jag varit riktigt hälsosam enligt mig själv! Jag har hellre tagit en smaksatt Ramlösa när resten av familjen tagit glass eller läsk! Visst har jag unnat mig ett glas vin eller två, men jag har skött kosten och motionerat enligt mitt träningsschema hela sommaren! Oftast mer då jag fått med barnen på träning! ;-)
Men jag har i stort sett stått på samma vikt hela sommaren, men det är ju inte konstigt efter vårens goda viktnedgång! 
Men nu känns det lite tröstlöst! Delmål 3 för mig var att gå ner 3 kg (till den 12/9)! Jag har dryga 2 kg kvar och tiden tickar fortare och fortare! 
Några av mina medsystrar har redan nått sina delmål! Flera har haft mål att springa milen på en viss tid! Vissa av deras mål har jag redan klarat! 3 kg känns inte så mycket, men just nu känns det hur mycket som helst...
Jag & min man satt och pratade om delmålet idag och jag sa: Jag vill ha ett par Diadora löparskor, så jag måste fixa det här! (Vinsten om man når delmålet)
Han, min fina man, sa: Självklart! Då satsar vi allt nu! Han lovade att ge mig tid och stöd! Så nu ska vikten ner en gång för alla! 
11 dagar kvar....
Nu kör vi! 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar