onsdag 3 april 2013

Dåligt samvete...

Jag är hemma och vabbar mina grabbar. De är besvärade av sin förkylningsastma och hostar nätterna igenom. Igår fick även William ögoninflammation och imorse fick jag tvätta upp båda grabbarnas ögon.. Mina ögon känns grusiga även dem. Vet inte om det är tröttheten eller ögoninflammation som är på väg!?? Hoppas på trötthet... :(
Williams ena öga...
 
Men så vet jag att jag ställer till det på jobbet. Jag arbetar som förskollärare i en grupp med 16 småbarn. Det är inte alltid som vikarie sätts in och mina kollegor får täcka upp och jobba en man kort. Då går man med det dåliga samvetet, samtidigt som mina barn går först...  
Att vara hemma med barn som har ögoninflammation och förkylningsastma innebär inte att vi inte kan vara ute, så idag tog vi en promenad för att mata änderna.
William matar och hälsar på den hungriga änderna, medans storebror Lucas är rädd för dem och springer ifrån när de kommer för nära...
Underbart vårväder har vi i varje fall!!
Väl hemma tog vi en tur i trädgården och upptäckte lite vårtecken...
    
Lite Scilla hittade vi på tomten!
Sen fick jag avnjuta lite sol på altanen innan det var dags för lunch...
Härligt! Trots det dåliga samvetet mot kollegorna, så är det helt OK att vara hemma med barn i det här vädret...
Kram Pernilla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar