onsdag 3 april 2013

Nyttig pizza!

Grabbarna har tjatat att de vill ha pizza sedan i förmiddags, så till middag letade jag reda på ett recept på en nyttigare pizzadeg. Den nyttiga gjorde jag till mig och resten av familjen fick "vanlig" pizzadeg.
 
Här är receptet på den nyttiga!
 
Pizzadeg 2 portioner
2 ägg
4 msk olja
1 dl vatten
3 tsk torkad oregano
salt
3 msk fiberhusk
 
Vispa ihop allt utan fiberhusk. Rör sedan i husken och låt det svälla några minuter (lös smet först som blir till en kletig gegga)
Bred ut degen på ett bakplåtspapper (jag tog hjälp av en slickepott)
Grädda i ugnen, 200 grader 10-15 min. 
 
Fyllning:
1 burk krossade tomater blandat med 1 vitlök solo, kryddor. (Blandningen räckte till den andra större pizzan övriga i familjen åt)
Jag valde lite lök och qournfärs på. 
Toppade med bananer och tomater.
Uteslöt ost...
Grädda i 225 grader i 10-15 min.
 
Jag tyckte den var helt klart godkänd som ett nyttigare alternativ till pizza!
Så här såg min pizza ut innan sista gräddningen.
Så här blev min middag!! (och morgondagens lunch)...
Nu ska jag knalla iväg till gymmet och köra igenom mitt styrkepass!!
Ha en härlig onsdagkväll!!
//Pernilla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar