tisdag 30 april 2013

Valborgsmässofirande...

Idag har det gått i ett på jobbet, så jag var ganska trött när jag kom hem. Handlade lite färskvaror på vägen hem. Hittade bland annat färsksaltad gurka som jag älskar! Dumt att handla när man är hungrig... ;-)
Väl hemma grillade vi lax i ugn, gjorde sallad på isbergssallad, körsbärstomater, sockerärtor, färsksaltad gurka & fetaost! Mumsigt & somrigt, enligt mitt tycke. Fixade en sås på lätt crème fraîche, räkor, salladskrydda och lite sötsur sås. Det blev en delikat middag, som jag lyxade till med Bubbelvatten! ;-)
Satte mig en stund i soffan med barnen innan det var dags att bege sig mot brasan..
Det var en liten brasa, men alldeles lagom för våra små i kylan.. Efter var det lite fyrverkerier och sen hemgång! Då bröt vår minsting ihop för han ville se mera fyrverkerier... :(
Hemma i soffan igen framför dumburken! Blir en soft kväll i familjens gemenskap!
Trevlig Valborg! 🎉🔥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar