onsdag 24 april 2013

Onsdag och sista chansen...

Sista dagen idag innan periodslut för delmålet imorgon.. Jag hade som mål att gå ner 4kg under perioden. Förra veckan hade jag tagit 3,4kg, så nu hoppas jag vågen är min vän imorgon!
 
För att göra detta möjligt, så satte jag sönerna i cykelkärran och gav mig ut i blåsten. En liten vårstorm har vi haft här de närmaste dagarna.
Vi tog oss till en lekpark, där barnen lekte en stund, innan det var dags att cykla hem för att laga lite middag.. Båda grabbarna var trötta idag efter gårdagens besök av min mamma och hennes sambo, så de landade i soffan framför "Rasmus på luffen". Jag fixade middagen, men till mig fick det bli en av våra Wellness-soppor, dagen till ära. Endast 100 kalorier per portion. Jag valde smaken Tomat- & Basilika, och kryddade extra med lite Cayennepeppar. Riktigt god är den! Isbergssallad, rivna morötter, körsbärstomater, röd lök & sockerärtor åt jag till!
 
När mannen kom hem något senare än vanligt, cyklade jag iväg mot gymmet. Onsdag = Styrkepass! Första styrkepasset sedan uppehållet (influensan), men det gick över förväntan. Det är dipsen som jag fortfarande inte är så duktig på... Eftersom det är invägning imorgon så satte jag mig på cykeln efter en timmes styrka och spinnande i en dryg halv timme! Sen var jag slut! Så är inte vikten på min sida imorgon, så vet jag att jag gjorde vad jag kunde. Dessutom med en veckas influensa under perioden! 
 
Hoppas att ni är friska och får njuta av vårsolen! ☀ Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar