torsdag 25 april 2013

Ikväll blev det premiärtur!

Ikväll var det dags att snöra på sig löparskorna och ge sig ut på en joggingtur. Premiärturen för i år! Jag hade inte tänkt ut någon speciell runda, eftersom jag inte visste hur kroppen skulle svara.
Jag satte på musiken och gav mig iväg och det kändes helt OK, så jag fortsatte. Efter drygt 2 km började min pulsklocka pipa, då var den uppe i 226. Hoppsan! Jag kände mig inte så trött, så jag fortsatte i lugnt tempo. Under passet låg jag nog runt 170, men det säger mej inte så mycket eftersom det är första passet... 
Kom i mål hemma igen efter nästan 36 minuter och mätningen visade 5,06 km, så det får väl räknas som en bra premiärtur ändå.. ;-)
 
Känner redan att jag kommer få en härlig träningsvärk i mina lår. Gårdagens styrkepass och spinning + dagens löpträning..
Nu ska jag förbereda tårta till morgondagens födelsedagsbarn...
Ha det gott!
Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar