måndag 15 april 2013

Usch & fy!

Idag har vi inget roligt väder! Det har regnat praktiskt taget hela dagen. Jag känner mig lika pissig som vädret. :( Idag har jag gått på Ipren och Näskortison. Huvudet känns som om det vore på väg att explodera, halsen är irriterad, näsan är täppt & kroppen känns allmänt trött! 
 
Jag är inte sjuk, så jag måste vara hemma, men tillräckligt för att inte kunna träna. Humöret är heller inte på topp, när man mår lite halvdant, men det är väl bara och gilla läget. Det som inte dödar, härdar... Vet inte om det är pollen som är på ingång eller om det bara är en vårförkylning?!
 
Eftersom jag jobbar på förskola, så har jag byggt upp ett bra immunförsvar, men det är inte alltid positivt. En liten förkylning brukar på en vanlig person vara intensiv! Den kan ge feber och så är man frisk på några dagar. Har man bra immunförsvar, så jobbar kroppen med att stå emot förkylningen, så man istället kan dras med den lilla envisa förkylningsbacillen i flera veckor. Den bryter inte riktigt ut, utan finns på ytan och dröjer sig kvar länge... Nu hoppas jag denna bacill jag dragit på mig vill vara vänlig att packa sitt pick och pack och ta första flyget hem! Nu, direkt! Helst igår... 
 
Nu längtar jag efter värme och sol! Jag hoppas att jag snart är på g igen och kan stråla tillsammans med solen! Hoppas jag snart kan återgå till min träning. Jag vill ju så gärna mot mina mål!! 
 
Hoppas Ni som följer mig mår prima!
Kram till er och så hoppas vi på en varm och frisk period framför oss!!
//Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar