söndag 25 augusti 2013

En alldeles underbar dag!

Igår bestämde vi oss för att vi idag skulle ta cykeln till Trosa, och sen ta vår båt ut till Kråmö.
Vi packade cykelvagnen full med bensindunk, kylväska, badkläder och alla flytvästar! Lucas satt också där, men William fick sitta bakom mig i cykelsitsen. Maken fick ta cykelkärran på ditvägen. 
Det var helt fantastiskt väder och varmt var det också, blåste inte mycket alls! Bara av farten...
Framme vid Kråmö var det glasspaus innan barnen hoppade i och badade (19 grader i vattnet). Efter badet hann vi med en kopp kaffe innan barnen ville utforska ön.
Vi har bott på Kråmö varje midsommar i 3 år, men haft så mycket annat för oss att vi aldrig gått runt och utforskat ön. Barnen tyckte det var spännande, även om de tyckte det var långt. Det blev en sträcka på runt 2,5-3km. (Jag satte på min app för att mäta sträckan först efter en km, tänkte inte på det.)
Väl tillbaka vid bryggan var det lunchdags! Jag hade med sallad och en bit kyckling från gårdagen, medans resten av familjen grillade korv! Sen hann vi med lite fotboll  och trädklättring innan vi tog båten tillbaka och cyklarna hemåt.
På hemvägen tog jag cykelkärran + William bakom mig, så det blev en extra vikt på kanske 60 kg. Tungt var det men jag cyklade på för all motion är ju bra träning. Tog i så svetten spruta! Gick 10 min snabbare hem än dit! 
 
Hemma väntade ett dopp i poolen, så då fick man svalka sig! (Bara 26 grader)
Perfekt dag som avrundade denna vecka! Undrar om det är den sista varma sommardagen för i år?! Bra att vi tog vara på den på ett bra sätt! ;-)
Avslutar med en sådan härlig bild på Lucas:
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar