torsdag 22 augusti 2013

Ny inställning gjorde susen!

Efter några veckor med tung och seg löpträning har jag grubblat över hur jag ska vända det! Det är ju inte meningen att man ska känna sig misslyckad när man ändå sprungit runt en mil eller en timme, för att tiden inte blev den man ville! Före detta år hade jag aldrig sprungit en mil. 
Så vad är mitt syfte och mål med löpträningen och I Feel Great-programmet? Jo att gå ner i vikt och komma i form! Jag ska jaga kilon, det är mitt mål! Konditionen får jag på köpet! Se vad jag åstadkommit så här långt! Varför måste jag hela tiden jaga sekundrar och minutrar?! Varför jämför jag mig hela tiden med andra? 
Så nu har jag ändrat inställning helt! Jag måste komma tillbaka till att det ska vara SKÖNT att löpträna, inte en plåga och misslyckande! Jag måste hitta mitt "flow"! Det är MITT race! Det är inte helt enkelt att få bort tävlingshuvudet i mig, men ikväll gjorde jag ett försök...
Jag bestämde innan att jag skulle springa Lundby-Sund-Vagnhärad, en runda med både asfalt och grus som är 11 km. Som vanligt öppnade jag ganska snabbt och hade håll innan jag sprungit 1 km. Jag saktade medvetet ner, hade valt mycket lugn musik att springa till och hade ett skönt tempo. Ett tempo som inte var så jobbigt. Hade inget problem med orken eller stumma ben. Efter 3 km började det kännas kul! Det var skön löpning i behagligt tempo! Tänkte under tiden jag sprang på att hitta mitt flow! Strävade efter att varje meter skulle vara behagligt, inte en kamp! Kände mig riktigt nöjd när jag dessutom kunde öka sista km hem och var inte helt slut efter 11 km utan bara härligt trött i kroppen! Lycka! ❤ Jag kunde inte släppa tiden helt, utan mätte ju sträckan på tiden 1,12. Inte helt kass ändå! ;-)
 
Men nu fortsätter jag med fokus på att tappa lite fler kilon och att må bra med rätt kost och varierad träning! Inte jaga tid och slå rekord..
Kommer sova gott inatt! Det behövs då vi delade säng hela familjen inatt och jag sov inget vidare..
God natt världen!
K❤R❤A❤M 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar