tisdag 22 oktober 2013

Besök på gymmet!

Idag är det ett riktigt busväder ute, så istället för att ta en långpromenad, begav jag mig till gymmet! 

Började på cykeln och körde lite blandad kompott med spinnintervaller och tunga partier. Svettig blev jag! Körde i 50 min.

Sen tänkte jag prova lite styrketräning! 

Jag körde med handledsskyddet på och valde övningar som inte belastade handleden. Kändes bra! Kommer säkerligen kännas imorgon! Kul att vara tillbaka! Blev ett pass på ca 30 min. Körde mest överkropp då jag redan pumpat benen på cykeln.

Eftersom jag tränade med handledsskyddet så fick jag tvätta upp det, så nu får jag vara utan tills det torkar och faktum är att jag "vilar" handen mer då, eftersom jag är väldigt känslig utan skyddet! Känns som att skyddet och jag kommer ha en nära relation det här året! Synd att de kostar runt 500:-, annars hade jag köpt en till direkt! 

Men kanske när jag fått min sjukpenning från Försäkringskassan (när jag nu får den). 

Nästa fredag ska jag tillbaka till jobbet! Hoppas bara handen fixar det! 

Nu en kopp kaffe i ena soffhörnet! ☕️
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar