tisdag 15 oktober 2013

Nyheter...

Som ni nog förstod på mitt förra inlägg, kände jag mig väldigt besviken på vår sjukvård. Jag ringde upp min VC för att få svar från den remitterade läkaren, men han var sjuk. :(

Ja det var väl bara att gilla läget helt enkelt! Inget är som väntans tider...

Pratade med min chef och kunde heller inte ge henne några svar.

Men så ringde telefonen och där i andra änden var Ortopedläkaren! "Ja, nu har jag fått svar från magnetröntgen..."

Undrens tid är inte förbi! Var nog bara läkarsekreteraren el sköterskan i växeln som fått allt om bakfoten... 

Nu till svaret:
Det är ingen fraktur! 
Nu kommer jag få kallelse till avgipsning och till arbetsterapeuten för att träna upp handen. 

Vad är det för en skada då?
Mjukdelsskada alt ledbands-, el senskada. 

Går inte smärtan/problemen över med hjälp av arbetsterapeuten, så går man vidare. Ev görs en titthålsoperation för att se ledbanden i handen.

Så nu hoppas jag på att smärtan snart går över! 

Det var lite det här jag var rädd för; att man inte hittar något fel och om smärtan kvarstår får man återigen kämpa för att få veta vad som är fel! Så hjälp mig Gud! 

Ja ja det var ju tur att inget var brutet, nu ska vi bli helt återställda & dessutom kan jag ju, när gipset är borta, börja träna igen! Tänk positivt! ❤️

Kram alla vänner & tack för allt stöd! ❤️


3 kommentarer:

  1. Åh, så skönt! ETT steg framåt, i alla fall! Kram! /Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imorgon ryker gipset med dess lukt och smuts! Och idag har jag inte haft ont! Kram

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera